مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تور و ویزای هنگ کنگ

تور و ویزای هنگ کنگ

هنگ کنگ شهری است جزیره‌ای در جنوب چین. منطقه خودمختار هنگ کنگ با هفت میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت، از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به‌شمار می‌رود. هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود. در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین به جمهوری خلق چین پیوست.

منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است.

مشاهده تور هنگ کنگ


دانستنی هایی درباره هنگ کنگ :

هنگ‌کنگ شهری با ۳۹ ساختمان بلند که ارتفاع هر یک بیش از ۲۰۰ متر است به شهر آسمان‌خراش‌ها معروف شده و تعداد ۴ برج بلند از مجموع ۱۵برج مرتفع دنیا را در خود جای داده‌است. منطقه هنگ‌کنگ چهارمین منطقه در جهان از نظر تراکم جمعیت به‌شمار می‌آید. مید-لِولز، نام اعیان‌نشین‌ترین منطقه هنگ‌کنگ است.

همان‌طور که گفته شد، هنگ کنگ منطقه‌ای خود مختار از کشور چین است.

هنگ کنگ با جمعیت ۷/۵ میلیونی خود و با تعداد ۱۳۰۰۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع بیشترین تراکم جمعیت را در جهان دارد.

بالاترین میانگین عمر متعلق به هنگ کنگ است. این میزان برای مردان ۸۱ سال و برای زنان ۸۶ است.

مردم هنگ کنگ با داشتن میانگین ضریب هوشی ۱۰۷، در صدر باهوش‌ترین مردم جهان قرار دارند.

در سال ۲۰۱۱ رکورد میزان گردشگر برای این منطقه و حتی جهان با تعداد ۴۲ میلیون نفر شکسته شد.

میزان مالیات در هنگ کنگ به نسبت کم است؛ به طوری که میزان مالیات بر درآمد از ۲ درصد تا ۱۷ درصد تعریف شده است.

جاذبه گردشگری هنگ کنگ:

پارک اوشن هنگ کنگ | ocean park :

پارک اقیانوس هنگ کنگ در سال 1977 افتتاح شده است و با 91 هکتار مساحت یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ به حساب می آید یکی از افتخارات این پارک این است که مسن‌ ترین پاندای جهان را نگهداری می کند که در سال 2015 تولد 37 سالگیش را جشن گرفتند و برای دومین بار رکوردش را در گینس ثبت کردند.

تور و ویزای هنگ کنگ

دیزنى لند هنگ کنگ (Disneyland):

این پارک در سال 2005 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد که بزرگ‌ ترین مجموعه بازی در هنگ کنگ محسوب می‌شود اما در سطح جهانی کوچک‌ ترین دیزنی لند به حساب می‌آید. این پارک دکورهای ویژه برای جشن‌های هالووین، عید پاک، کریسمس و سال نو چینی را دارد که با بازدید از آن‌ها می‌توانید با نوع برگزاری آن‌ها آشنا شوید، همچنین هفت سرزمین مختلف در دیزنی لند هنگ کنگ وجود دارد که ساخت قلعه‌های آن‌ها از هفت داستان و انیمیشن متفاوت الهام گرفته شده است .

تور و ویزای هنگ کنگ

جزیره زیبای لانتائو درهنگ کنگ :

یکی از بزرگترین جزایردر هنگ کنگ با مناظر طبیعی زیبا و سواحل خیره کننده جزیره لانتو هنگ کنگ میباشد که در دهانه رودخانه مروارید قرار دارد و دارای مناظر زیبا و مکان های تاریخی جالبی می باشد. بلندترین قله در این جزیره قله ی کوه ققنوس است که ارتفاع آن 950 متر است. قله لانتا او در این جزیره با ۹۳۴ متر ارتفاع دومین قله مرتفع هنگ کنگ است. که یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی هنگ کنگ برای گردشگران است. جزیره لانتائو محیطی کوهستانی ، سواحل بزرگ شنی و پارکی وسیع دارد که تقریبا نیمی از جزیره را در بر گرفته است. در این جزیره بزرگ می توان تقریبا 1000 گونه مختلف حیوانات را یافت. همچنین گردشگران ققنوس برای دیدن ولذت بردن از طلوع آفتاب اغلب در شب صعود میکنند، و قبل از طلوع آفتاب به اوج قله می رسند.

تور و ویزای هنگ کنگ

بام هنگ کنگ یا قله ویکتوریا در هنگ کنگ :

قله ویکتوریا (Victoria Peak) در نیمه غربی جزیره هنگ کنگ قرار دارد، با نام Mount Austin نیز شناخته می‌شود که نام کوهی در نیمهٔ‌غربی هنگ‌کنگ است. منطقه اعیان‌نشین مید-لِولز در ارتفاعات کوه‌پایه ویکتوریا پیک واقع شده‌است.

نمای روز و شب قله ویکتوریا بسیار متفاوت است و البته هر یک زیبایی خاص خود را دارند. این محل به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و چشم‌انداز بی‌نظیر، سالانه حدود 7 میلون گردشگر را به سوی خود جذب می‌نماید. قله ویکتوریا با ارتفاع 554 متری از سطح دریا، دارای هوایی بسیار عالی است که همین ویژگی به همراه چشم انداز فوق‌العاده، این محل را به یکی از نقاط مورد علاقه مهندسان و انبوه سازان برای ساخت ویلاهای لوکس و مجلل مسکونی تبدیل کرده است.

پارک هنگ کنگ:

در منطقه سنترال جزیره هنگ کنگ واقع است. دارای آب نما و حوضچه های زیبا با انواع ماهی بوده و محیطی سالم برای خانواده ها است.

پارک هنگ کنگ با مساحتی معادل ۸۰ هزار متر مربع در سال ۱۹۹۱ افتتاح شد و نمونه‌ای از تلفیق طراحی مدرن با مناظر طبیعی است. از جمله جاذبه‌های پارک می‌توان به موزه چای هنگ کنگ و مرکز هنرهای تجسمی هنگ کنگ اشاره کرد.

پارک شهر دیواری کاولون هنگ کنگ | Hong Kong Kowloon Wall Park

پارک شهر دیواری کاولون هنگ کنگ تنها جایی بود که توسط دولت بریتانیا اداره نمی شد. به خاطر همین مخفی گاه بسیاری از افرادی بود که از قانون گریزان بودند. از آثار باقی مانده می توان به دروازه قدیمی و گداخانه آن اشاره کرد. غرفه ها، مجسمه ها، باغ و زمین بازی این محل را به جایی مناسب جهت اوقات فراغت خانواده ها تبدیل نموده است.

تور و ویزای هنگ کنگ

برای دریافت ویزای هنگ کنگ چه مدارکی لازم است؟

گذرنامه دارای اعتبار

تکمیل فرم درخواست ویزا: باید این فرم را از وبسایت سفارت تهیه کنید و قبل از اینکه به صورت حضوری به سفارت بروید آن را تکمیل کنید.

دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید: این عکس ها باید در سال جاری گرفته شده باشند و صورت کاملا مشخص باشد.

گواهی تمکن مالی: این گواهی باید شامل پرینت حساب مالی شما باشد تا نشان دهد از توانایی مالی کافی برای این سفر برخوردار هستید.

مدارکی که ثابت کند پس از پایان مدت به ایران برمی گردید: این مدرک می تواند بلیط رفت و برگشت هواپیما و یا وچر هتل باشد.

گواهی اشتغال به کار: به همره این گواهی باید اطلاعاتی را درباره میزان حقوق دریافتی، سمت شغلی، سابقه کار یا اسناد دیگری مانند جواز کسب را هم ارائه دهید.

نکات مهم درباره ویزای هنگ کنگ:

زمان تحویل مدارک و ویزا روزهای سه شنبه است.

ویزای هنگ کنگ انواع مختلفی دارد که شامل ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای تحصیلی و اقامت می باشد.

ویزای توریستی هنگ کنگ به صورت عادی، فوری و چند بار ورود صادر می شود.

مدت اعتبار ویزاهای توریستی هنگ کنگ تا سه ماه بعد از تاریخ صدور است و با این ویزا بعد از هربار ورود می‌توانید تا ۱۴ روز در این شهر بمانید.

همه مدارکی که به سفارت ارائه می دهید باید به زبان انگلیسی یا چینی ترجمه رسمی شده باشد.

با ویزای گردشگری نمی توانید در مدتی که در هنگ کن هستید تحصیل و یا کار کنید.

اگر خیال دارید تا مدتی بیشتر از حد مجاز در هنگ کنگ بمانید باید این درخواست را حداقل یک هفته قبل از پایان تاریخ ویزا ارائه دهید.

در صورت ارائه اطلاعات نادرست مسئولیت آن با خودتان است و طبق قوانین با شما برخورد می شود.

زمان دریافت ویزای هنگ کنگ بین ۳۵ تا ۴۵ روز در نوسان است پس در ارائه مدارک به صورت کامل دقت کنید چون در صورت کامل نبودن مدارک، صدور ویزا با تاخیر روبرو می شود.

بعد از ارسال مدارک برای سفارت، در صورتی که از دریافت ویزا انصراف دهید هیچ پولی به شما برگردانده نمی شود و کل هزینه ویزا را باید پرداخت کنید.

تور و ویزای هنگ کنگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده